PEMINAT SETIA

Wednesday, July 13, 2011

1 Murid 1 Sukan

Amboi..bila disuruh pose...gempak lagi hero-hero Mummy ni!
Bersama-sama Dinda Linda dan anakanda Ainor comel..hehe

Banner yang meriah!...
Pose sakan....Ayunya Raudhah... hehe

Sebagai Guru Bimbingan dan Kaunseling, kita perlu tahu semua perkara. Namun, menjadi Guru Bimbingan dan Kaunseling yang berinformatif tidaklah semudah diucapkan. Banyak perkara perlu diusahakan untuk memperoleh sesuatu maklumat sama ada melalui 'networking' dengan rakan-rakan yang lain, melayari internet atau dengan menghulurkan bantuan dengan unit lain. Juga penting, maklumat perlu sahih

Sebagai contoh, 1 Murid 1 Sukan. Seorang Guru Bimbingan dan Kaunseling perlu memahami konsep tersebut sekiranya terdapat pelajar yang tidak berminat atau cuba mempertikaikan sesuatu dasar itu. Tidak bererti menjadi Guru Bimbingan dan Kaunseling, kita hanya perlu tahu tentang kaunseling sahaja.

Jika di sekolah, Guru Bimbingan dan Kaunseling bolehlah membantu Unit Sukan walaupun hanya sebagai pengacara, ajk hadiah, penjaga track atau sebagai penyedia minuman pelajar. Aku telah bertugas sebagai pengacara ketika pelancaran 1M1S.

Tentang Blog Sensasi

Saya suka menulis. Blog ini merupakan blog personal dan apa sahaja yang dituliskan di sini tiada kaitan dengan sesiapa samada secara langsung atau tidak. Elakkan kontroversi dan saya hanya mahu berblogging dan meluahkan isi hati dari sisi pandangan tersendiri. Moga kita saling menghormati dan menyayangi. Mesej keamanan dari Blog Effa Rina My Sensational Blog Zone.

This is a personal blog. The opinion expressed here represent my own and not those of the other persons.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP