PEMINAT SETIA

Saturday, February 13, 2010

Pengalaman Paling Berharga Sebagai Pengacara

Aku telah berpengalaman menjadi pengacara lebih kurang 15 tahun. Sejak di bangku sekolah lagi, aku telah ajar oleh guruku untuk menjadi pengacara yang baik. Apabila aku bekerja, aku mula belajar daripada guru-guru senior dan aku belajar daripada pengalaman. Aku pernah menjadi pengacara dalam pelbagai jenis majlis. Tidak kiralah Hari Sukan, Pertandingan, Majlis rasmi dan tidak rasmi, Majlis PDRM dan banyak lagi, yang turut dihadiri oleh ramai VIP. Namun, untuk majlis pada kali ini, aku menimba banyak pengalaman baru kerana aku perlu mengendalikan dalam Bahasa Inggeris dan didatangi oleh para deligasi seramai 39 orang dari Vongchavalikul University Thailand. Mereka merupakan pensyarah dan pelajar phD di sana.

Seminar "Best Practices In Educational Management " ini merupakan program UPSI. Aku sebagai pelajar Master semester 4 telah dipilih sebagai AJK. Tugas yang aku pikul adalah sebagai pengacara bersama-sama Pn Sharifah. Seminar ini telah berlangsung pada 25 Januari 2010 yang lalu.
Cenderamata daripada pihak Vongchavalikul University Thailand
Berat....Diperbuat daripada emas kot!....

Sesi bergambar kenangan setelah selesai
acara pembentangan kertas kerja
daripada wakil UPSI dan Vongchavalikul University Thailand

Kami bergambar kenangan di hadapan Perpustakaan UPSI setelah
tamat sesi lawatan dalam perpustakaan

Sebahagian warga kerja yang telah bertungkus lumus
menjayakan program bersama-sama kami
Dr Khuan Wai Bing dan Prof. Madya Dr Hamidah




Tentang Blog Sensasi

Saya suka menulis. Blog ini merupakan blog personal dan apa sahaja yang dituliskan di sini tiada kaitan dengan sesiapa samada secara langsung atau tidak. Elakkan kontroversi dan saya hanya mahu berblogging dan meluahkan isi hati dari sisi pandangan tersendiri. Moga kita saling menghormati dan menyayangi. Mesej keamanan dari Blog Effa Rina My Sensational Blog Zone.

This is a personal blog. The opinion expressed here represent my own and not those of the other persons.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP