PEMINAT SETIA

Saturday, February 13, 2010

Aktiviti-aktiviti yang telah berlalu....

MOTIVASI KECEMERLANGAN ASRAMA
"MENUJU PUNCAK"
5-7 FEB 2010
Program ini merupakan kerjasama antara Unit Bimbingan dan Kaunseling dengan pelajar semester 2 B&K UPSI. Sebenarnya, aku menunggu pelajar UPSI menghantar gambar kepada aku untuk dimuatkan dalam blog untuk dikongsikan. Namun sampai hari ini, belum sampai ke tangan aku. Jadi, aku hanya boleh paparkan pamplet sahaja. Pengisian program adalah berdasarkan modul yang disusun oleh pensyarah mereka. Banyak juga bimbingan yang telah aku berikan kepada pelajar UPSI, walaupun ada yang mengatakan aku cerewet dan tegas, namun niat aku hanya untuk melihat mereka menganjurkan sebuah seminar yang terbaik bukan sekadar hanya untuk melengkapkan kursus universiti


LATIHAN KEBAKARAN (SEKOLAH SELAMAT)

Pihak Jabatan Bomba dan Penyelamat Tg Malim telah datang ke sekolah untuk menunjukkan kaedah memadam kebakaran. Kelihatan Tn Pengetua baru sahaja selesai melakukan demo memadam kebakaran menggunakan BCF.
Pn Nor Saedah sedang mencuba memadamkan api kecil sebagai salah satu latihan. Program ini merupakan salah satu elemen dalam Sekolah Selamat. Warga sekolah perlu turun dan berkumpul di padang atau kawasan lapang dalam masa kurang 3 minit. Jika tidak, ia dikira gagal. Loceng yang panjang akan dibunyikan 3 kali sebagai tanda semua warga sekolah perlu bergegas turun. Tika ini, aku teringat abah ketika menjadi PEGAWAI BOMBA. Inilah salah satu tugas abah.

MINGGU ORIENTASI KELAS RANCANGAN KHAS
Aku ketika menyampaikan ceramah tentang "Hala Tuju Pelajar KRK". Tahun ini aku bukan lagi Penyelaras KRK sekolah. Namun, aku terlibat juga untuk membantu Penyelaras yang baru. Seramai 33 orang pelajar yang telah datang mendaftar
Sebahagian para pelajar perempuan 1 RK ketika sesi taklimat bilik Audio Video. Selamat datang anak-anak mummy, semoga terus mencipta kecemerlangan dalam akademik, kokurikulum dan sahsiah.

Anak-anak lelaki 1RK bersama-sama En Zubir untuk aktiviti Jelajah SMKKJ. Kelihatan mereka sungguh ceria. Maklumlah dah jadi pelajar sekolah menengah. Lebih-lebih lagi menjadi pelajar KRK, idaman semua pelajar tingkatan 1.









Tentang Blog Sensasi

Saya suka menulis. Blog ini merupakan blog personal dan apa sahaja yang dituliskan di sini tiada kaitan dengan sesiapa samada secara langsung atau tidak. Elakkan kontroversi dan saya hanya mahu berblogging dan meluahkan isi hati dari sisi pandangan tersendiri. Moga kita saling menghormati dan menyayangi. Mesej keamanan dari Blog Effa Rina My Sensational Blog Zone.

This is a personal blog. The opinion expressed here represent my own and not those of the other persons.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP