PEMINAT SETIA

Saturday, January 16, 2010

Mesyuarat Agong Kelab, Permainan & Rumah Sukan

Minggu ini, telah diadakan pendaftaran bagi badan beruniform, permainan, kelab dan persatuan peringkat sekolah. Aku merupakan Guru Penasihat bagi Kelab Ping Pong, Rumah Muzaffar, Bulan Sabit Merah Malaysia dan Ketua Guru Penasihat Kelab Bimbingan dan Kaunseling. Sebagai Guru Cemerlang Bimbingan dan Kaunseling, aku juga perlu terlibat dengan aktiviti kokurikulum. Oleh itu, kepada semua GBK novis, aku ingin memberi pandangan, agar apabila diberi apa juga tugasan di awal perkhidmatan, terimalah dengan hati yang terbuka. JANGAN ADA RASA DIRI ANDA DIBULI, MALAHAN RASAKAN DIRI ANDA DIBERI PELUANG UNTUK MENIMBA PENGALAMAN.

Kemudian, setelah beberapa tahun menjadi GBK, barulah anda menjadi lebih selektif bagi memastikan kerja utama kita iaitu sebagai GURU BIMBINGAN DAN KAUNSELING SEPENUH MASA tidak terabai. Ini kerana, tidak semua orang faham dan mahu memahami tugas sebenar GBK. Apabila GBK tidak diberikan jadual waktu mengajar, maka pelbagai tugas yang langsung tidak relevan dengan tugas, seringkali dilonggokkan kepada kita. Oleh itu, GBK harus sentiasa menunjukkan kecemerlangan dalam setiap pekerjaan yang diamanahkan serta menjadi seseorang yang berbeza dalam mencipta kegemilangan diri dan pelajar.
Bagi aku yang sudah 10 tahun menjadi GBK, aku tidak peduli tentang apa komen yang tidak membina terhadap program yang aku lakukan. Aku hanya akan mendengar komen bernas dan ikhlas daripada pentadbir dan teman-teman sejawatku yang mahu melihat aku lebih berjaya. Jika terlalu ingin memuaskan hati semua orang, kita akan menjadi tidak krearif, terus statik, terlalu mengekalkan budaya lama, takut kepada transformasi dan terus mundur.

Aku, Pn Farah Husa dan Pn Yeam Koon Peng, Guru Penasihat Kelab Ping Pong

Pn Yeam sedang menandatangani Buku Kokurikulum pelajar

Aku memerhatikan pelajar yang sedang menjalankan
sesi Mesyuarat Agong 2010

Pn Yeam Koon Peng selaku Ketua Penasihat
Kelab Ping Pong sekolah

Girang...... setiap pelajar diberi sample OXY 10 sebagai tanda kenangan. Semoga aktiviti yang dirancang pada tahun ini akan dapat dilaksanakan dengan jayanya.


Setiausaha yang bersemangat.....Nor Afidah
Antara aktiviti yang dirancang ialah Jualan Hari Koperasi, Lawatan ke Rumah Orang Tua, Kerja Amal di Klinik Kesihatan Tg. Malim dan Jamuan Akhir Tahun di Kalumpang. Yuran yang dipersetujui ialah RM2 sebulan. Biasanya jika ada wang lebih pada akhir tahun, pasti akan kami pulangkan.

Pencalonan.....Sokongan....Tiada Bantahan....

Pada awal sesi pertemuan tadi, kami adakan ice breaking ringkas untuk menjadi lebih rappo sesama ahli kelab. Masing-masing memberi cadangan dan sokongan terhadap calon jawatankuasa tertinggi. Kami juga memberi penerangan tentang Pembimbing Rakan Sebaya (PRS) yang akan digerakkan tahun ini menjadi lebih dinamik

Antara para pelajar yang hadir
sebagai ahli Kelab Bimbingan dan Kaunseling
Semoga, tahun ini akan menjanjikan kecemerlangan bagiku, bukan sahaja dalam urusan peribadi, malahan dalam kerjayaku. InsyaAllah

Tentang Blog Sensasi

Saya suka menulis. Blog ini merupakan blog personal dan apa sahaja yang dituliskan di sini tiada kaitan dengan sesiapa samada secara langsung atau tidak. Elakkan kontroversi dan saya hanya mahu berblogging dan meluahkan isi hati dari sisi pandangan tersendiri. Moga kita saling menghormati dan menyayangi. Mesej keamanan dari Blog Effa Rina My Sensational Blog Zone.

This is a personal blog. The opinion expressed here represent my own and not those of the other persons.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP