PEMINAT SETIA

Sunday, January 24, 2010

Kemangkatan Sultan Johor, Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail


Al-Fatihah untuk Almarhum Sultanku, Sultan Johor, Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail, 77, yang telah mangkat di Hospital Pakar Puteri di sini pada 22 Januari 2010, 7.15 malam selepas dimasukkan ke hospital berkenaan kerana gering



Aku sebagai rakyat Johor berasa sungguh dukacita dan semoga roh Baginda dicucuri rahmatNya. Aku kagumi ketegasan dan pendirian yang dimiliki Baginda sepanjang hayatnya. Semoga kerajaan Johor terus makmur. Walaupun aku telah berhijrah dari negeri tercintaku, Johor, namun semangat Johor tetap utuh dalam diriku. Aku tetap rindukan setiap angin yang berhembus, setiap tanah yang kupijak, malah setiap genap pandanganku dan semua kenangan pahit manis yang kutitip di Johor suatu ketika dahulu.



LAGU NEGERI JOHOR

Allah peliharakan Sultan
'Nugerahkan dia
Segala kehormatan
Sihat dan ria
Kekal dan makmur
Luaskan kuasa
Naungkan kami
Rakyat dipimpini
Berzaman lagi
Dengan merdeka bersatu hati
Allah berkati Johor
Allah selamatkan Sultan

Al-Fatihah........








Tentang Blog Sensasi

Saya suka menulis. Blog ini merupakan blog personal dan apa sahaja yang dituliskan di sini tiada kaitan dengan sesiapa samada secara langsung atau tidak. Elakkan kontroversi dan saya hanya mahu berblogging dan meluahkan isi hati dari sisi pandangan tersendiri. Moga kita saling menghormati dan menyayangi. Mesej keamanan dari Blog Effa Rina My Sensational Blog Zone.

This is a personal blog. The opinion expressed here represent my own and not those of the other persons.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP