PEMINAT SETIA

Thursday, January 28, 2010

Hari Interaksi Kali Pertama 2010

Pada 23 Januari 2010, telah diadakan Hari Interaksi Kali Pertama. Ibu bapa dan penjaga telah dijemput untuk hadir bagi membincangkan hal akademik anak-anak mereka. Sambutan ibu bapa dan penjaga agak menggalakkan. Bagiku, Hari Interaksi amat penting untuk dihadiri oleh semua ibu bapa dan penjaga. Melalui perbincangan, pelbagai perihal anak-anak dapat dibincangkan. Amatlah malang, bagi ibu bapa dan penjaga yang hanya ambil mudah tentang kehadiran mereka.
Aku perhatikan, bagi kelas-kelas "elit" kehadiran ibu bapa dan penjaga amat baik berbanding kelas-kelas lain. Mengapa? Adakah ibu bapa dan penjaga berasa malu? tiada motivasi? tidak mahu ambil tahu? atau tidak meletakkan harapan langsung kepada anak sendiri?
Sesi pendaftaran
Suasana dalam bilik darjah ketika sesi perbincangan

Pn Aslinda sedang sibuk melayan para ibu bapa

Pn Norahazana sedang menjalankan sesi konsultasi keibubapaan

Backdrop Hari Interaksi


Aku menyeru kepada ibu bapa dan penjaga (termasuk diriku), rebutlah peluang untuk bertemu guru-guru kepada anak-anak kita, kerana tidak rugi mengenali mereka dengan lebih rapat demi kecemerlangan anak-anak kita jua



Tentang Blog Sensasi

Saya suka menulis. Blog ini merupakan blog personal dan apa sahaja yang dituliskan di sini tiada kaitan dengan sesiapa samada secara langsung atau tidak. Elakkan kontroversi dan saya hanya mahu berblogging dan meluahkan isi hati dari sisi pandangan tersendiri. Moga kita saling menghormati dan menyayangi. Mesej keamanan dari Blog Effa Rina My Sensational Blog Zone.

This is a personal blog. The opinion expressed here represent my own and not those of the other persons.

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP